loading...
تحلیل بورس
behzad keysan بازدید : 409 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

شاخص های ارائه شده بواسطۀ استراتژی ای خلق شدند که توسط بیل ویلیامز، معامله گر اسطوره ای، معرفی شدند. بیل ویلیامز برای اینکه بتواند درک صحیحی از روانشناسی بازار داشته باشد، روش معامله ای مختص به خود را توسعه داد. روشی که مبنایش استفاده از راهی منطقی برای تحلیل بازار و برهان غیرمنطقی آشفتگی است.
ویلیامز علم آشفتگی را رد می کند. آشفتگی درجۀ بالاتر دستور است که در آن سیستم سازمان دهی بر اساس رویدادهای شانسی و بی نظم چیده می شود.
بیل ویلیامز استدلالش بر این بود که حرکت قیمت اتفاقی و غیرقابل پیش بینی است که باعث ایجاد آشفتگی در بازارهای مالی می شود. وی در نظریه اش تحت عنوان نظریۀ آشفتگی روش خطی معامله را رد می کند؛ روشی که در آن بسته به تحلیل های گذشته می توان قیمت های آینده را پیش بینی کرد. ویلیامز بر اساس تحقیقاتش به این نتیجه رسید که شاخص های استاندارد به دلیل خطی بودنشان، از قابلیت های محدودی برخوردارند.
بیل ویلیامز برای درک ساختار جامع بازار، توصیه کرد تا بازار از طریق پنج جنبۀ زیر تجزیه و تحلیل شود:
*  فراکتال (مرحلۀ فاصله)
*    نیروی محرک (مرحلۀ انرژی)
*   افزایش/کاهش شتاب (مرحلۀ قدرت)

*   منطقه (ترکیب مرحلۀ قدرت و مرحلۀ استقامت)
*  خط موازنه
برای درک و تحلیل این جنبه ها، تعدادی شاخص ایجاد شده اند.

نوسان افزایش / کاهش شتاب | اندیکاتور A/C


هدف

شاخص تحلیل تکنیکی Acceleration/Deceleration نشان دهندۀ شتاب مثبت و شتاب منفی نیروی پیش برندۀ کنونی بازار است. قاعدۀ عملکردی این اندیکاتور بر اساس فرضیۀ سازندۀ آن، "بیل ویلیامز"، است که طبق آن پیش از تغییر جهت حرکت قیمت، از نیروی حرکتی آن کاسته می شود.
کاربرد

این اندیکاتور حول و حوش یک 0.00 (صفر) میانی در نوسان است که مربوط است به یک توازن مرتبط با نیروی حرکت دهندۀ بازار به همراه شتاب. ارقام مثبت نشان دهندۀ حرکت صعودی و خرید و ارقام منفی نشان دهندۀ حرکت نزولی و فروش هستند. این اندیکاتور قبل از آنکه هر گونه روند واقعی اصلاحی در بازار شکل بگیرد، تغییر می کند؛ به همین دلیل، از آن برای دریافت زودترین هشدارها در مورد احتمال تغییر جهت روند استفاده می شود.

تغییرات رنگ اندیکاتور به تنهایی می تواند خیلی مهم باشد چراکه خط سبز رنگ کنونی (مستقل از رقمی که نشان می دهد) در مورد پوزیشن های خرید هشدار می دهد و به همین ترتیب خط قرمز رنگ در مورد فروش هشدار می دهد.

اگر معامله گر می خواهد همراه با نیروی پیش برندۀ بازار، وارد بازار شود باید به رنگ و رقم اندیکاتور توجه داشته باشد. دو ستون متوالی سبز رنگ بالای سطح صفر به شما پیشنهاد می دهد که با یک پوزیشن خرید وارد بازار شوید در حالیکه حداقل دو ستون قرمز رنگ زیر سطح صفر ممکن است به عنوان توصیه ای برای فروش قلمداد شوند.

معمولاً در زمانبندی های کمتر از 4 ساعته، سیگنال های غیرواقعی و اشتباه بیشتر هستند.
تحلیل تکنیکال
محاسبه

نمودار میله ای AC اختلاف بین ارزش 5/34 از نمودار میله ای نیروی پیش برنده و میانگین حرکتی سادۀ 5 دوره ای برگرفته از نمودار میله ای است.


(AC=AO-SMA(AO,5

SMA = AO (قیمت متوسط, 5)-SMA(قیمت متوسط, 34)

اندیکاتور Alligator | اندیکاتور تمساح
هدف

تمساح، اندیکاتوری است که برای نشان دادن فقدان، جهت یا شکل گیری یک روند طراحی شده است. "بیل ویلیامز" به رفتار تمساح به عنوان یک ثمثیل برای رفتار بازار نگاه می کرد. به این صورت که به محض بیدار شدن تمساح ، زمان ساکت به زمان شکار قیمت تبدیل می شود و پس از پایان تغذیه برای خوابیدن برمی گردد. تمساح هرچه بیشتر بخوابد، گرسنه تر می شود و حرکت بازار، قوی تر خواهد بود.
کاربرد

این شاخص به سه خط میانگین حرکتی هموار شده در دوره های زمانی 13، 8 و 5 تقسیم بندی می شود که به ترتیب توسط نوارهای 8، 5 و 3 به آینده انتقال پیدا می کنند و با رنگ های آبی، قرمز و سبز مشخص می شوند که نمایانگر آواره، دندان و لب های تمساح هستند.

هنگامیکه این سه خط میانگین در هم می پیچند و در یک خط افقی باریک حرکت می کنند، به معنای خواب بودن تمساح است. هرچه بیشتر این سه خط از هم فاصله بگیرند، حرکت قیمت زودتر به وقوع خواهد پیوست.

ادامۀ حرکت صعودی این خطوط (حرکت خط سبز به دنبال خطوط آبی و قرمز) خبر از شکل گیری یک روند صعودی را می دهد که ما آن را به عنوان یک سیگنال قلمداد می کنیم.

اگر خطوط میانگین یکدیگر را در یک حرکت اصلاحی نزولی همراهی کنند، سیگنالی قوی از وقوع یک روند نزولی خواهد بود؛ به همین دلیل، فروش در این نقطه مناسبتر خواهد بود.
تحلیل تکنیکال
محاسبه

قیمت متوسط = (بالا + پایین) / 2

آروارۀ تمساح = SMMA (قیمت متوسط, 13, 8)

دندان های تمساح = SMMA (قیمت متوسط, 8, 5)

لب های تمساح = SMMA (قیمت متوسط, 5, 3)


نوسانگر Awesome | نوسانگر مهیب


هدف
نوسان گر مهیب (Awesome Oscillator) یک اندیکاتور شتاب حرکت است که تغییرات دقیق در نیروی محرک بازار را بازتاب می دهد و به تشخیص قدرت روند برای رسیدن به حداکثر نقاط شکل یافتن یا اصلاح کمک می کند.
کاربرد
سه سیگنال اصلی قابل رویت وجود دارند:

    بشقاب. از سه ستون پشت سر هم بالای خط صفر، دو ستون اول باید قرمز رنگ باشند (ستون دوم باید کوتاه تر از ستون اول باشد) و ستون سوم باید سبز رنگ بوده و بالاتر از ستون قبلی اش (ستون دومی) باشد. چنین آرایشی یک سیگنال واضح خرید است و اگر همین الگو بطور برعکس در ستون های زیر خط صفر شکل بگیرد، به عنوان سیگنال خرید در نظر گرفته می شود.
    قطع کردن خط صفر. اگر ستونی خط صفر را بطور صعودی قطع کند و از آن عبور کند، ارزش خود را از حالت منفی به مثبت تغییر می دهد. ما به چنین حالتی، یک سیگنال خرید می گوییم. اگر حرکت نمودار ستونی در جهت عکس رخ دهد، سیگنال فروش ایجاد می شود.
    دو نوک. اگر ستون ها در زیر خط صفر، پشت سر هم دو نوک، شبیه به دو قلۀ واژگون شده را تشکیل دهند بطوریکه نوک دومی از نوک اولی به خط صفر نزدیک تر باشد، یک سیگنال خرید شکل گرفته است. سیگنال فروش هم هنگامی خواهد بود که آرایشی مشابه در بالای خط صفر شکل بگیرد.
محاسبه
شاخص نوسان گر مهیب (Awesome Oscillator) یک میانگین حرکتی سادۀ 34 دوره ای است که از طریق نقاط مرکزی نوارها H+L)/2) طراحی می شود و از میانگین حرکتی سادۀ 5 دوره ای تفریق می شود سپس در طول نقاط مرکزی نوار ها(H+L)/2) با نمودار نشان داده می شود.

قیمت متوسط = (بالا+پایین)/2

SMA = AO(قیمت متوسط, 5)-SMA(قیمت متوسط , 34)

که در اینجا

SMA - خط میانگین حرکتی ساده.


اندیکاتورهای فراکتال - Fractals


هدف
برخال ها، شاخصی است برای مشخص کردند اوج ها و فرودهای نمودار در مواقعی که حرکت قیمت متوقف و یا وارونه شده است. این نقاط برگشتی به ترتیب اوج ها و فرودها نامیده می شود.
کاردبرد

برخال ها از یک گروه حدود پنج میله ای تشکیل می شود که دو تای اولی آنها بطور موفق صعود کرده (یا سقوط) کرده اند و دو تای آخری پایین آمده اند (یا صعود کرده اند) و یکی در وسط بیشترین صعود (یا سقوط) را دارد که در مجموع یک گروه را تشکیل می دهند.

    برخال خرید، یک  پیکان رو به بالا است.
    برخال فروش، یک پیکان رو به پایین است.

تحلیل تکنیکال

نوسانگر تمساح - Gator


هدف

نوسانگر تمساح (Gator Oscillator) مکمل اندیکاتور تمساح است و در کنار آن استفاده می شود تا درجۀ کاملی از همگرایی/واگرایی سه خط میانگین حرکتی اندیکاتور تمساح را نشان دهد که اشاره دارند به دوره های خواب و بیداری تمساح (یعنی مراحلی که بازار در روند به سر می برد یا نمی برد).
کاربرد

نوسانگر تمساح (Gator Oscillator)، به عنوان یک نوسانگر متشکل از دوگونه آرایش نمودار ستونی در بالا و پایین خط صفر، اختلاف کامل بین دندان و آروارۀ تمساح (خطوط قرمز و آبی) در محوطۀ مثبت و اختلاف کامل بین لب ها و دندانهای تمساح (خطوط سبز و قرمز) در محوطۀ منفی را ترسیم می کند. اگر حجم میله ای از میله ای قبلی اش در این نمودار ستونی بیشتر شود، رنگ آن سبز می شود و اگر کمتر شود، رنگ آن قرمز می شود.

میله های با طول بسیار زیاد در ارتباط با نیروهای روند قدرتمند هستند.

دورۀ فعالیت تمساح به چهار بخش تقسیم می شود:

    تمساح بیدار می شود: - میله های در دو طرف خط صفر، دو رنگ متفاوت دارند.
    تمساح تغذیه می کند: - میله ها در دو طرف خط صفر، سبز رنگ هستند.
    تمساح کاملاً سیر می شود: - یک میلۀ تکی قرمز رنگ در مرحلۀ تغذیه.
    تمساح می خوابد: - میله ها در هر دو سمت خط صفر، قرمز رنگ هستند.

اندیکاتور MFI | شاخص تسهیل بازار

هدف

شاخص تسهیل بازار برای این منظور طراحی شده است که نشان دهد چه مقدار تمایل برای حرکت در بازار وجود دارد. ارزش های ذاتی شاخص برخلاف متحرکهایش در ارتباط با متحرک های حجم، به تنهایی هیچ سینگال معاملاتی ای ارائه نمی دهند.
کاربرد

ارزش های ذاتی شاخص توسط میله های نمودار ستونی نشان داده می شوند که در عین حال، سنجش شاخص و حجم متحرکها با رنگ های مختلف ارائه داده می شوند که به نوبۀ خود برای قرائت علائم شاخص حیاتی هستند.

    ستون سبز رنگ - شاخص تسهیل بازار و حجم، هر دو بالا هستند. افزایش فعالیت معامله به معنای شدت گرفتن حرکت بازار است. در این حالت ممکن است به روند ملحق شویم.
    ستون آبی رنگ - شاخص تسهیل بازار، بالا و حجم پایین است. علی رغم افت حجم، حرکت ادامه دارد. روند به زودی وارونه خواهد شد.
    ستون صورتی رنگ - شاخص تسهیل بازار پایین  و حجم بالا است. حرکت نزولی علی رغم افزایش حجم احتمالاً نشانگر شکستن 180 درجه ای به شکل U است.
    ستون قهوه ای رنگ - شاخص تسهیل بازار و حجم، هر دو پایین هستند. بازار دیگر تمایلی به جهت کنونی ندارد و به دنبال علائمی از یک گسترش در آینده است.
تحلیل تکنیکال
محاسبه

 BW MFI = (بالا - پایین)/ حجم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 1,101
  • بازدید کلی : 7,375